20 December - Som på film

Då sitter man fortfarande vaken.. usch ska ju upp tidigt imorgon :/ Men kan inte sova.. tänker för mycket just nu..
Dagen började iallafall bra.. vaknade tidigt för en gång skull och vid halv 2 så åkte jag och Emma ut till stallet. Blev ingen ridning idag för min del.. utan blev lite fotografering :D Fotade Emma tillsammans med både Agge och Puke där det var lite jultema ;P Vart faktiskt en del jätte söta bilder .. älskar när snön ligger som den gör just nu, blir så fint i bakgrunden med mera.. :P

Aja, väl hemma så stod jag och Emma som vanligt och pratade på parkeringen .. och helt plötsligt ser jag hur svart rök bolmar upp över hustaken.. och när vi väl förstod vad det var så sprang vi bokstavligt talat dit och möts av en lägenhet som står i lågor! Var nästan först på plats men grannarna hade redan hunnit ringa till brandkåren. Usch.. fattar inte att det kan ta så lång tid, eller iallafall vad det känns som :/ Tog säkert 10 minuter en kvart innan dom var på plats från det att vi kommit dit. Och väl framme så är husen så dumt byggda så det var för trångt för att ta sig fram :S .. Men fram kom dom och innom ganska kort var branden släkt. De andra lägenheterna klarade sig ganska bra med lite rökskador.. men lägenheten ovanför såg helt förstörd ut. Det var verkligen något som man bara har sett på film tidigare. Inte nog med det, personen som bodde i lägenheten var handikappad, och lyckades inte ta sig ut :( Såg själv när han rullades in i ambulansen.. Usch hemska tanke .. spekulerar mycket på det där just nu.. vad som hände, hur han kände.. att vara helt hjälplös.. Nee, blir bara med omtumlad ju mer jag tänker på det .. :(

Tänk vad lätt saker och ting kan hända egentligen? Blir ju mörkrädd bara man tänker på det ..

Men nu är det dags för sängen, ska upp ganska snart igen.. skulle ha sovigt för ca 2 timmar sen :/ Men men.. bättre sent än aldrig ^^ Godnatt!




*Branden i lägenheten. Den här bilden lyckades Emma sälja till NA-tidningen ;)*


 


Kommentarer
Postat av: JennyJ

haha det var ju det jag sa ;) hur mycket fick hon för den?:) ( svara på min sida) ;)<3

2009-12-22 @ 07:34:23
URL: http://jennyjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0