27 December - Tur i Vinterlandet

Har faktiskt vart en mycket bra dag idag! Började med att åka ut till stallet tillsammans med Emma & Ida.. dock möttes vi inte av en så rolig sak.. men det är som det är. Hur som helst.. vi började med att som vanligt borsta hästarna för att försöka få bort de mesta iskokkorna och istapparna i den långa vinterpälsen på dom, vilket inte var allt för uppskattat, för att sedan ge oss ut på en barbacka tur i vinterlandet ;P Kan ju säga att alla hästarna har fått lyfta på fötterna idag.. pulsade i så pass djup snö så fötterna nuddade den :) Men det är bra träning! Dock har varken Stormur eller Puke brodd eller snösulor.. så stackarna halkade runt lite, speciellt på vägen. Men i skogen gick det bra som tur var :) Vill att det ska bli slutet av januari nu så att hovslagaren kan komma! Eller så får snön faktiskt ta och försvinna.. ;)

Aja, nog om det. Efter stallet så for vi allesammans iväg till Marieberg köpcentrum. Var där igår med men kände för att göra sällskap när dom fråga. Kan säga att det var betydligt mycket mer folk där idag än igår. Hur kan folk vara så ivriga?! Jag menar.. VEM går in i en affär där man inte äns kan röra sig? Hmm.. inte skulle jag görat iallafall :P Vi käkade på Pacos iallafall.. första gången för mig, så blev nån Grill Burger med pommes och vitlöksbröd, eller nått sånt :P Gott men starkt. Sprang även in på Grizzly på vägen hem så passade på att köpa lite inredning till råttburen. Flickorna fick en hylla och en stege .. vilket verkar vara uppskattat :)

Imorn blir det full rulle igen. Ska upp tidigt för att gå iväg till Skofabriken här i Kumla, och fortsätta med att söka jobb så här i mellandagarna ^^ Inte för att jag tror att det kommit upp nått nytt nu.. men det visar sig :) Sen imorgon eftermiddag så sätter jag mig på bussen till Hallsberg där Malin ska möta upp mig, sen far vi upp till hennes stall och rider. Tydligen så behöver alla ridskolehästar gå så imorn får vi välja och vraka på alla i stallet :D :D Skojj faktiskt, visar sig hur det går :P

Men nu är det dags för sängen.. klockan har redan dragit iväg :/ Men kanske så det blir när man har mycket tankar och planeringar i huvet som man hoppas slår igenom! <3 Men iallafall.. Godnatt :P 
 
 

 
  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0