13 Oktober - En tragisk överaskning..

Ja det är så det kan vara.. trotts att det blir lite jobbigt så är det livets gång! För er som inte redan vet så kan jag ju berätta.. fast jag kan börja med att säga att de två små mår bra, de är pigga och gör inget annat än äter, sover och piper ^^ Aredhel sköter sig fortfarande utmärkt :} Dock har hon sen födseln bara vart uppe och ätit, vart på lådan och druckit två gånger sen igår.. förstår inte hur hon orkar ligga inklämd där, men som sagt, hennes val ;P

Iallafall.. som jag sa så var hon uppe och gick och gjorde sina behov medans vi åt kvällsmat idag, och som vanligt la hon sig brevid mig, kurra och ville bli klappad :} Helt som vanligt var hon.. sen började de små pipa och då gick hon och la sig i huset. Jag gick sedan fram till henne för att klappa och kela lite.. då började hon skrika och darra... man verkligen såg hur hon led. Alltså, från att må hur bra som helst, till att på en sekund nästan verka som att hon skulle dö.. konstigt :/ Men iallafall.. efter några få minuter började hon att krampa, samtidigt som hon kollade på mig.. låter lite konstigt men fick en typ av känsla som bad om hjälp av henne.. Jag kände på henne, och såg att nått var på väg ut ur baken på henne. Tankarna snurra och vad visste jag? Höll livmodern på att spela henne ett spratt? Var det efterbörden som inte hade kommit ut? .. Men efter några få minuter.. kanske 3.. så kom det ut en till kattunge!! :O Ardhel började tvätta den på en gång, och efter någon minut så tog jag fram den för att kolla så att allt var okej, men det var det inte. Inget andning eller reaktion. Började med "hjärt och lungräddning" på den lille.. Masserade den i en handduk, "slungade den" och försökte blåsa luft i lungorna. Men ingen reaktion.. efter ca 10 minuter så gav jag upp, bara att inse att det var försent :( ..

Aredhel verkade inte bry sig om att jag tog bort den från henne.. så hon kanske visste. Nu ligger hon och kurrar igen så känns skönt att det gick bra med den biten. Har mycket tankar kring det nu.. tänk om jag hade tagit den från första början? Direkt när den kom ut.. hade den klarat sig då? :/ Det får jag aldrig veta... Men men, jag har iallafall två levande och friska ungar, glad är jag för det iallafall :)

Det blev som sagt en liten traktisk överaskning.. I övrigt så var den här ungen dubbelt så stor som den största av alla, tror att den kan ha vart ca 15 cm lång.. alltså jätte stor :O Eller så är dom andra små.. H*n hade även mammas färg och teckning, blå tabby. Så fin var den.. men som sagt, får tänka possetivt :}

Blev mycket text här nu.. men jag tvingar ingen att läsa :P Annars så har jag vart på jobbet idag. Men gick hem efter lunch.. får/ska ju egentligen inte vara borta nu på hela veckan :/ Och nu vet jag varför dom säger att man ska ta "mamma ledigt".. vad som helst kan ju hända! Trotts att vissa tycker att det bara är fjanterier, men enligt mig, så förstår dom inte.. :P

Ja visstja, tänkte bara säga tack till alla som gav mig tips & råd :}
Men men, nu väntar sängen och en god natts sömn!
Godnatt :}





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0