14 Oktober - Ingenting är omöjligt

Hallå där :) Dagen har vart lugn och lärorik. Stannade hemma från jobbet idag.. för Aredhels skull. Med tanke på allt som hände igår kväll så hade jag inte mage till att lämna henne. Men allt går bra i övrigt med ungarna. Förutom att dom hamnar utanför "boet" imellanåt.. båda två har åkt i backen idag :/ Flyttade dom till en låda idag med, men hon flyttar tillbaka dom på en gång! Jag provade även att stänga för ingången, men då stod hon där med ungen i munnen och sen släppte hon den bara! :O Suck.. vet inte vad jag ska göra riktigt, förslag någon?!

Har även passat på att åka ut till stallet idag, och idag red jag lilla Puke medans Emma red sin Agge^^ Blev en barbackatur till blåberga idag, ganska lungt tempo blev det också med tanke på att Puke precis är igångsatt efter skada. Lite trist att bara rida på vägar bara.. men vad ska man göra när det kryllar av jägare i skogen vid den här tiden på året? Men som sagt, Puke luffsade på och var supermysig att rida :} Är väldigt stor skillnad på hans och Stormurs gångarter ^^ Kul kul ;P

Väl tillbaka så ville jag sysselsätta Storm lite. Eftersom att han fick stå ^^ Bestämde mig för att prova longera honom idag, vilket han tidigare visat att han inte kan, trotts massa försök. Men idag så hjälptes jag och Emma åt! Och tro på fasen, men det gick :D :D :D Ingenting är som sagt omöjligt! Han var så nöjd så, busade med. Så när Emma longerade honom så bralla han ur och stack.. tur att vi var i en hage iallafall och att det gick bra! Men iallafall, han gick iallafall runt samt att jag fick en lektion i longering ;P Det är ju som sagt inget som jag har haft stenkoll på tidigare.. Men nu så :}

Sammanfattningen av dagen har som sagt vart lugn, lärorik och rolig :}
Men nu ska jag fortsätta kolla på mitt kära program "Bonde söker fru" :P
Hejsvejs :}


Kommentarer
Postat av: Ingela

Min arbetskamrat Sandra sa att du skulle ställa undan den ett tag. In på toa kanske? Eller så lägger du den ned ett tag så att huset kommer på marknivå! Fallet blir inte så högt då!

Testa

kramis

2009-10-15 @ 08:49:47
URL: http://ingkansblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0