16 Oktober - På ett ögonblick

Det är så det är, på ett ögonblick så kan allt förändras.. Har vart en tragisk dag idag. Har hänt massor.. en del värt att ta upp, andra inte. Men en av sakerna är att när jag klev upp i morse så skulle jag som vanligt kolla till bebbarna och säga hej. Men idag så var det bara en utav dom som var okej, alltså lillen. Den stora av dom däremot låg intryckt i hörnet och, vilket jag trodde, sov. Men när jag lyfte upp h*n så var den helt ledlös.. men skrek, precis som den alltid gör. Och det var då jag insåg att det inte stod rätt till.. sidan som den legat på, var helt ihoptryckt, käken såg sned ut samt att den dreglat ner en massa. En annan sak som inte stod rätt till var att lungorna knäppte när den andades och antagligen uttorkad..

Nån timme senare, skulle jag se till den. Och precis när jag tog i den, så slappnade allt av hos den lille krabaten, hjärtat slutade att slå.. och i exakt samma ögonblick som jag lyfte upp den! Hemskt :'( Jag vet inte om det var jag som gjorde något fel.. Eller om den var sjuk redan från början. Men det känns konstigt, med tanke på att det var den som var störst, starkast och piggast av dem.. men som sagt, som jag nämde tidigare, så kan allt förändras på ett ögonblick :(

Självklart försökte jag få tag på veterinären så fort jag märkte att den var dålig.. tänkte få lite rådgivning om det var något speciellt som jag kunde göra, mjölkersättning med mera.. men inte! Han ringde istället upp mig mer än en timme efter att bebisen var död. Men enligt honom så var det inget som man skulle ha kunna gjort.. men en sak är klar, mjölkersättning är något som alltid ska finnas hemma!

Sånt är livet, och det är sånt som händer. Nu har jag iallafall en bäbis kvar av tre.. och jag hoppas verkligen att den klarar sig!! ...  
 

*Bilder på födelsedagen, till dödsdagen </3 R.I.P - 16 oktober*

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Awwe vad söt !!!!

2009-10-17 @ 12:31:08
Postat av: Lovisa

Men usch vad hemskt :'( Hoppas den sista nu är villig att kämpa <3

2009-10-17 @ 19:56:29
URL: http://nikonda.blogg.se/
Postat av: Ingela

kämpa på! Du har ju goliat kvar! Kram kram

2009-10-18 @ 17:49:00
URL: http://ingkansblogg.blogspot.com/
Postat av: JennyJ

Styr upp din blogg nu!;)

2009-11-11 @ 23:21:23
URL: http://jennyjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0