15 April ~ Barbacka och "flytt"

Skönt att vara "back on track" igen.. hosta, huvudvärk mm är vad de senaste dagarna har bestått av. Typiskt.. men sant.

Har vart en ganska händelserik dag idag. Har bland annat städat balkongen, vilket verkligen var på tiden.. haha men bättre sent än aldrig som man brukar säga ^^ Längtar tills det blir varmare ute så man kan införskaffa sig lite blommor och få vårkänsla, krurkorna står på plats och väntar iallafall :} Kattungarna har även fått sitta där hela dagen, vilket verkade vara uppskattat :}

Och på tal om katterna så har ena kattungen flyttat till sitt nya hem idag. Hanen.. Hela 32 mil har han flyttat :O Långt från sin mamma. Men han kommer säkert att få det jätte bra på gården där han kommer bo nu framöver. Saknar han lite, men det blir nog bra :} Nu hoppas jag bara med ljus och lykta att lilltösen får ett bra hem.. Intresserad? ;)

Sen nu på kvällen så for även Emma och jag upp till stallet och tog en härlig barbackatur i kvällssolen. Myys! <3 Klättrade lite i skogen så det var riktigt skönt att kunna rida där vi inte kunnat rida på hela vintern.. Har speckulerat lite mera idag varför Storm har blivigt som han blivigt.. hans är som om att han blivigt avtrubbad samt att han tappat gnistan i ögonen. Han är absolut inte som han var förr.. Kanske har han blivigt gammal? Ska bli spännande på söndag då det kommer ut en hästviskare och ska prata med honom och Agge, se om han har något att säga..

Haha sen så måste jag bara berätta en sak :D Jag har ju varit lite knasig när jag gett honom godis och valt att ge honom så att när han tar det så tar han det mellan hans framben, påbörjan till bugning var det tänkt från början (vilket inte har givigt något resultat..) Men idag när jag gav honom så sänkte han sig, lätta på ena frambenet och särade på bakbenen.. haha :D Det var inte äns tänkt att han skulle göra det.. Inte världens grejj men en början till det som var tänkt när jag starta med det ;}

Ne nu är det dags att sova, ska ju upp till grisarna imorn ;}
Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0