3 Maj ~ Födelsedag och ridtur

Ja då var det dags att dokumentera dagen igen.. Och det känns som om att ett helt nytt kapitel har startat i mitt liv. Ingenting är sig likt.. kommer kanske ta ett tag att acceptera, men det är lika bra att ta emot en förändring.. Det är säkerligen inte den sista gången här i livet.

Idag har jag ju för första gången vart på min nya praktikplats. Har varit på ett äldreboende, vilket är något helt nytt för mig. Och jag kan säga att det har faktiskt varit bra, roligt. Har en jätte bra handledare som jag vet att jag kommer lära mig mycket av. Än får/ska jag ju inte göra så mycket, mest gå med, observera och ta till mig information. Blir nog bra det där.. :}

Efter det, så bar det av hemmåt där det väntade god grillad mat och hemmagjord potatisgratäng :} Mums! Mathias fyller ju år idag, hela 22 år.. haha nu börjar han bli gammal :P Ett steg närmare 30.. haha ^^ Ne nu ska jag vara snäll ^^ Grattis iallafall :} <3

Ganska tätt inpå det så bar det iväg ut till stallet där lilla Isá, Isáfold som hon egentligen heter, väntade på mig. Jag hade egentligen tänkt rida henne i paddocken och känna på henne lite idag.. men istället så ville ena ägaren rida ut en sväng med mig, och det tackar man ju inte nej till :} Så det blev en ganska lång ridtur istället.. eller så kändes det långt för att det är så nytt allt :P Jätte mysiga ridvägar iallafall.. så det råder det ingen brist på :} Blev bara skritt och tölt idag.. Försökte mig på trav, vilket jag lyckades få henne i igår, men gick inte lika bra idag.. typsikt :P Ägaren hoppade upp på henne och försökte en stund hon med, men inge resultat. Så vi kom överäns om att öva i paddocken istället.. Förstår Isá med med tanke på att hon knappt är riden på en tid.. så kan ju vara lite svårt. Blev även klättring i sakta tempo för att påbörja uppbyggnaden av hennes muskler, sen cirkulera vi runt en massa träd i skogen. Känns bra det där, hon arbetade så fint med mig lilla prinsessan :} 

Imorgon ska jag dit igen, och då med Emma som sällskap. Har nämnligen fixat så att hon ska få provrida en häst som heter Sleipner (stavning?). En jätte fin skimmel/albino valack med kristallblåa ögon, dock har han inte blivit riden på typ 5 år.. får väl se om det döljer sig en fin ridhäst därunder :} Kul med sällskap med! Det blir nog bra det där..

Men nu blir det tvmys.
Godnatt!

 

 
*Isáfold och Sleipner :}*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0