17 Maj ~ Veterinärbesök

Det här med att skriva en början på ett inlägg.. blir bara svårare och svårare för varje dag. Haha :P Alltid en utmaning känns det som.. men vad gör det? Bara att låta orden flöda egentligen.. :}

Har varit en lugn och skön dag! Började dagen på praktiken med alla tanter och farbröder.. alltid lika roligt ;D Allt flöt på och innan jag hann med att blinka så fick jag gå hem för dagen. Fast hemfärd blev det inte.. utan jag chansade och åkte direkt ut till pållarna i stallet. Där spenderade jag nästan 7 timmar av dagen och pysslade med allt och inget :} Smörjde Isáfolds utrustning, mockade ur hela stallet, njöt av solen och assisterade lite till veterinären som var på besök idag. Många av hästarna har som sagt varit sjuka med massa hosta, febertoppar och snorigheter. Dock är det ingen som har haft feber idag.. lite läskigt det där hur det kan gå upp och ner såpass mycket.. Dock har Isá bivigt lite sämre vad gäller hostan, det låter inte alls bra i hennes luftvägar. Veterinären undersökte iallafall hela flocken, visa hade lite anmärkningar på lungorna, vissa förstorade lympfköttlar medans vissa inte visade något alls. Blev svampoding på alla förutom Sleipner, då han inte visat några symptom alls. Så nu får vi hoppas på att det ger något resultat så att de kan bli friska nu innan sommaren kommer och de släpps på grönbete :}

Det var lite från dagens händelser.. får väl se vad morgondagen bjuder på. Kanske bara blir en skön kväll hemma? Dags för det känns det som.. Men nu väntar kudden och min varma goa säng :}
Godnatt folket :}



Kommentarer
Postat av: Ewa

Vilka otroligt SÖTA hästar!!!!!

2010-05-20 @ 09:02:19
URL: http://saraconnemara.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0