23 Maj ~ Intervju & Stallet

Jösses vad dålig jag är på att "hålla igång" den här bloggen.. Iallafall med att skriva varje dag, fast det är som det är ;D

Det har hänt en hel del nu sen jag skrev här sist. Har varit hemma i Enköping och träffat mamma och en av mina systrar, kändes jätte skönt! Tråkigt att man inte träffade resten av familjen.. men men, får ta det en annan gång. Anledningen till att jag åkte hem var för att jag skulle på anställningsintervju igår på en gård i Sala. Jag kom dit vid 14.00 och möttes av två jätte trevliga människor som ägde gården. De började med att visa mig runt i de nybyggda stallarna, och över min förväntan så var det jätte fint! Grisarna såg ut att trivas riktigt bra ;} Efter det blev det god fika och en massa prat, frågor och om olika värderingar på saker och ting.. Och som avslutning sååkte vi och kolla på ett hus som blir aktuellt om man får tjänsten. Jag tyckte att det kändes bra, jag var ju bara mig själv så får väl se hur långt det leder. Var väldigt många sökande.. och säkerligen så är någon utav alla dom mer kvalificerade än vad jag är. Men men, har gett det ett försök nu så får se hur långt det leder.. ;D

Dagen då.. har varit en härlig söndag. Var ut med Emmsen till Banansjön, som det så vackert heter, och gick en promenad med hennes hund. Sen satt vi ner och prata en stund innan det bar av hemmåt igen. Sen for jag ut med min "härliga" cykel (som förövrigt har bestämt sig för att kedjan ska hoppa ur hela tiden) till stallet i Stenbacken.

Blev många timmar där, och kom inte hem förns nu sent nu ikväll. Borstade på Isá i solskenet medans hon fick beta lite. Sen blev det inte så mycket mer med henne med tanke på att tösen fortfarande är sjuk.. men nu så har hon fått medicin så får hoppas att det ger med sig snart.. Men iallafall, sen blev det mockning för hela slanten tills himmlens portar öppnade sig och regnet öste ner! Beslöt mig då för att borsta lite på Sleipner. Och när det solen tittade fram igen så tömmkörde jag honom och gjorde lite markarbete. Funkade jättebra! Trotts att han fick för sig att backa väldigt mycket i början.. :P

Nu blev det mycket text idag.. men det är väl så det går när man låter bli och skriva ;D
Nu väntar sängen och en lååång natts sömn! Ska ju "jobba" natt imorgon så blir till att sova mycket..
Ska även vara hundvakt åt Smilla, så får varva promenader med sömn ;}
Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0