3 Februari ~ Hjärtdoktor & Slagsmål

Igentligen känner jag mig lite för tom på ord för att skriva nått här. Är bara mållös.. kan knappt tänkta själv så det ska bli spännande att försöka skriva nått. Har väl bara en händelse att skriva om idag och tänkte försöka nu när jag mår bättre..

Allt började imorse. Eller jag har mått bra och inte känt mig sjuk eller nått. Men imorse när jag kom till jobbet så fick jag ett blodtrycksfall. Svimmade inte men var nära inpå.. Sen tänkte jag inte mer på det utan påbörjade arbetet som vanligt. Men fram till lunch så hade det hänt ca 8 gånger, mådde inte dåligt men började väl känna mig ganska medtagen och kanske lite fundersam. Detta är för mig inte vanligt och ja, jag har ätit och druckit som jag ska idag. Sen efter lunch så blev det värre.. ringe till mamma (som alltid är betryggande att prata med och fråga om saker om man undrar nått) och märkte då att jag inte kunde prata ordentligt. Hon ställde mig frågor och sådär, bland annat om jag hade feber. Det tyckte jag inte, eller jag hade inte den "feberkänslan".. sen fråga hon hur jag såg ut i ansiktet.. Kollade mig i spegeln och såg att jag var jätte röd i hela ansiktet, samt på bröstet.. Sen gick det nog bara utför. Allt blev värre hela tiden och jag fick sluta jobba och istället blev jag tillsagd att ringa till sjukvårdsrådgivningen. Dom ville att jag skulle åka till akuten på en gång.. ucsh inte alls roligt med sjukhus! Var skeptisk men fick skjuts in iallafall. Fick komma in väldigt omgående och där togs blodtryck, EKG mm. Sen sattes det in en infart i armen och jag fick "åka säng" in till ett rum. Där somnade jag på en gång! Knappt vid medvetande när doktorn kom in och prata med mig.. konstigt :S . Men EKG:t var bra och sådär.. fick komma hem nu ikväll med ett beslut om att jag fått remiss till en hjärtdoktor. Kul liksom.. :S

Men nu mår jag förvånadsvärt bra igen, lite medtagen men kan knappt tro att jag var så dålig som jag faktiskt var :/ . Pratade med pappa ikväll då mamma ringt honom och berättat. Han berättade att hon sagt till honom att när jag prata så prata jag slöddrigt, jätte högt och det lät som jag hade druckit en hel 70´s ungefär :/

Kusligt.. men skönt att man kan utesluta några svårare problem!
Utsliten? Hjärtproblem? Utmattad? Början på infektion? Stress? Eller bara allmänt konstig?
Jag vet inte .. :/

Men annars är allt bra! Förutom att jag fick ett samtal om att Stormur lyckats ta sig in i hagen brevid hans och slagits med valacken där. Han hade mest bitskador och den andra vackaden sparksår. Kul att de haft brodd med! Åh så less.. Förvånad? Knappt.. Som tur är är ingen halt eller svårt skadad iallafall!

Men nu ska jag plocka bort bandaget på armen och sen sova.
Känns som att jag behöver det..
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte vara allmänt konstig för då är du ju sjuk jämt ;) <3

2012-02-03 @ 21:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0