Livstecken med Uppdatering

Ett livstecken.. haha efter många om och men så kanske det är värt att börja dokumentera sin vardag på det här stället igen? Så sant som det är sagt så är det ju hur kul som helst att kunna gå bakåt i tiden och kolla hur livet såg ut för en tid sedan, vad man tänkte, vad man kämpade för och hur dagarna såg ut. Har missat en massa hitills känner jag.. både vad gäller att dokumentera med bilder, text och allt som hör därtill.. Men det har hänt mycket och det har blivigt åtsidosatt. Men nu kan jag ju försöka göra ett försök.. :)

Finns mycket att berätta om sedan sist jag skrev. När jag kollar tillbaka så kan jag se att jag senast nämnde Stormur och att han precis börjat tölta. Som fortsättning på det kan jag berätta att han blev riktigt duktig och fick upp ett tempo! Jätte roligt med utveckling och vi kämpade jätte mycket med träningen! Dock har hans historia fått en tråkig vändning och det börjar lida mot sitt slut. Vi var i topp! Men det hände något.. han slogs med andra hästar pga att ston kom med i bilden. Han fick börja gå själv. Sedan flyttade vi, men även nu på det nya stället så slås han och valacken i flocken med varandra. Ingen vill ge upp. Så trist och det märks på honom att han inte kopplar av ordentligt! Just nu kämpar vi med ridturerna.. oftast är han snäll och bara går på. Men ibland, och enligt mig för ofta, så har vi våra små faighter. Han dummar sig! Slänger av mig med mera.. Inte alls kul att inte känna igen honom som den han var förr! Nu är det också så att jag på grund av ekonomi, pojkvän på annan ort samt att jag känner att vi är färdiga med varandra, har valt att lämna tillbaka honom till sin ägare med förhoppningar på att han kanske kan finna ro igen. Men jag kommer sakna min prins, vi har haft så stor nytta av varandra och haft roligt! Kommer aldrig att glömma den tiden av mitt liv! Men än har vi lite tid kvar. Bäst att bara passa på att njuta av varandra <3

Ska försöka att inte skriva allt för mycket idag om allt.. kan ta lite allt eftersom om vad som har hänt iallafall :)
Igår var jag iallafall hemma hos bästa Emma och hennes sambo. Alltid lika trevligt! Var födelsedagsfika hemma hos henne, men jag kom inte därifrån förns kl 23.00 typ.. Åt en jätte god middag tillsammans och pratade massa som vanligt. Haha bästa var ju "-Snart borde ju någon Frankenstein komma igen.. - Haha du menar Einstein?" haha och jaa, förhoppningsvid blire en Einstein ;) . Myste även med deras lilla Casper. Världens finaste bäbis som jag tycker om jätte mycket! Så söt är han gullungen :) Är så kul att se hans utveckling!


Men nu ska jag ta och börja med lite mat!
Sen bär det av och pyssla med en häst som behövar lite extra omvårdnad :)
På återseende ;) haha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0