3 December ~ Nån som har nått tips?

Idag har jag varit ledig. Skönt att få sova läänge! Haha inatt sov jag nästan 15 timmar.. sjukt egentligen att man kan sova så :/ Men alla är vi olika.. och jag är den typ som kan sova länge länge ;D haha!

När jag vaknade så åkte jag på en gång upp till stallet för att spendera dagen med Stormur. Idag var första gången jag var själv där uppe.. Skönt att ta allt i lugn och ro och kunna dra ut på allt lite, haha! Blev mycket småpyssel och en lång härlig ridtur. Stormur verkade tycka att det var lika kul han med spetsade öron och ett friskt tempo hela vägen.. så skönt att komma ut! Inte en tendens till att vilja vända och gå hemåt igen, vilket är ovanligt? Eller förr så ville han alltid gå hem igen när man red ut själv.. Men inte idag ;P Busade även med honom när vi kommit tillbaka, vilket jag tror var lika uppskattat från båda håll! <3

Dock har jag lagt märke till en mindre bra sak.. han hänger sig ganska mycket på höger tygel :/ Och trotts att jag försöker parera upp honom så är det alltid ett tryck där. Lite konstigt och så tycker jag verkligen inte att det borde vara! Sen slår han i hovarna, bak-fram tror jag, så måste försöka skaffa nå skydd. Men det är ju ett mindre problem om man jämför med att han hänger sig.. han vrider även huvudet/nacken lite åt vänster.. Så det är ju inte konstigt att det blir ett tryck i höger. Men så ska det inte vara.. nån som har nått tips? Antingen rider jag honom fel, eller så är det nått med tänderna, eller så är det nått fel i kroppen på honom.. kanske borde ta ut en equterapeft? Hmm.. Jag vet sen förut att han varit lite sned i galoppen och så.. men inte som nu när det är hela tiden nästan :/ ..

Men nu blir det matlagning och tv-tittande. För imorgon blir det jobb igen. Tycker att det har blivit lite extra roligt nu när jag gått både D9 kursen och seminkursen.. Man vet liksom baktanken med allt, och inte bara gör ;D Om ni fattar vad jag menar? haha!

Trevlig fredagkväll :}



Vänskap <3


Kommentarer
Postat av: Camilla

Rid mycket utåtställd på volt, vilket kommer att tvinga honom att tillslut ta lika stöd i båda tyglarna. Mycket sidoföranderörelser kan också funka bra då han måste lossna i hela kroppen. Testa att lägga ner nacken i en lägre form också, då känner du om han börjar stödja på båda tyglarna lika mycket :)

2010-12-07 @ 13:22:41
URL: http://camoowgli.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv; Okej tack för tipsen!Ska testa lite.. :}

2010-12-08 @ 14:45:17
Postat av: Sara

säkert någon som ridit honom "fel". så han har blivit sne. många som inte kan rida ordentligt märker inte sånt..hoppas det blir bättre..:)

2010-12-08 @ 16:15:26
URL: http://eyecatcher.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0