9 Februari - Godis, hästar och massa text!

Usch vad arg jag är för tillfället! :/ Har suttit och kollat lite på youtube i brist på nått att göra.. och hamnade på "rodeohästar". Men ucsh och fy skam hur man kan behandla ett djur på det sättet!! Som i ett klipp exempelvis.. så var det en jätte lugn häst som bara stod medans dom höll på med den.. sen helt plötligt tar han en pisk, som bestod av flera olika läderrämmar, och slår hejdlöst nonstop!! Och så fort han slutade upp med det så slutade även hästen att "hoppa".. Jag fattar inte :S Och samtidigt så står folk och skrattar åt det?! Kanske är lite seg med att veta hur saken egentligen går till.. men det är ju sinnessjukt! Nog för att jag inte tyckt om det tidigare.. men trodde ABSOLUT INTE att det var som jag nu sett att det är.. fy! :@

Aja.. nog om det, ingen idée att gräva ner sig i det egentligen, tar bara en massa energi och jag kan ändå inte göra något åt saken. Tur att hästarna jag umgås med inte ligger i de monsternas händer iallafall! Skulle aldrig.. ALDRIG ALDRIG ALDRIG utsätta något djur för något sånt!! 

I övrigt så har dagen rullat på med ett fullspäckat schema.. Började dagen med att åka till stallet och ta ut sjukligen Puke på sin dagliga promenad. Men blir ju inte så långt eftersom att han bara ska gå ett par minuter.. Hahaha dock stannar han efter varannat steg typ för att äta lite granris som har blåst in på vägarna.. det är iallafall något som han verkligen uppskattar har jag märkt :P Är ju bara ett par dagar kvar på hans medicinkur nu, så jag hoppas verkligen att det visar sig att det har blivigt bättre när medicinerna inte verkar längre!

Efter hans ompysslande och lilla promenad så blev det till att packa godis igen. Och vetni?! Idag blev jag nästan klar :D Men precis när jag höll på med de sista påsarna så kom nästa lass.. och den här gången var det mer än vad det var när jag började!! :O Haha jag ser redan nu hur långa och intensiva dagarna kommer att vara framöver.. kommer ta lång tid innan jag får en hel ledig dag från jobb och studier.. men det är det värt ! :) Dock ligger jag lite efter med pluggandet nu.. har inte hunnit med :/ Men ska ta tag i det nu imorn är det tänkt. Mathias hade iallafall vart snäll och vart till biblioteket och låna två böcker som jag ska läsa och sedan göra en Essä på i Svenska C.. spännande ;P

Men tillbaka till dagen igen så packade jag som sagt godis i många timmar innan jag valde att ta en paus för att bege mig ut och rida :) Emma skulle ha följt med idag.. men pga grisningar på hennes jobb så räckte inte tiden till.. tyvärr :/ Men jag begav mig ut iallafall! Emma lyckades övertala mig till att ta med hennes Agge som handhäst.. och det där med handhäst är något som jag aldrig förstått mig på eller gjort tidigare.. Men jag testa iallafall! Trotts min rädsla att allt skulle gå helt galet till! :P Dock han vi inte många hundra meter på vägen innan vi mött ca 3 bilar.. och sista bilen fick bromsa in väldigt hårt eftersom att sötaste Agge promt ville gå mitt i vägen och inte var hjälpsam till att gå in på kanten.. :P Så då tog jag beslutet att vända om och släppa in honom i hagen, kändes lite för riskabelt när man inte har kontroll och rider på en ganska trafikerad väg som just idag verkade extra mycket trafikerad :P Sen flöt allt på iallafall! Trotts att jag och Storm faktiskt tampades en hel del idag! Hade en massa delade åsikter om saker och ting.. haha!

"Jag sa: Gå rakt fram"
"Han sa: Backa.."
"Jag sa: Sväng vänster"
"Han sa: Självklart svänger jag åt höger"

Träffade även på lite folk på vägen.. och då ville han minnsan följa med in i huset ;P Haha kraken.. men ibland måste han väl protestera lite han med! Men det mesta beror nog på att vi var ensamma.. för annars är det aldrig nått om han har en hästkompis med dig. Hoppas det blir bättre nån gång iallafall ;)

Nu blev det en jädrans lång text! Duktig om du lyckats tagit dig ända hit utan att tröttna :P Nu är det iallafall dags för sängen om en stund.. Har som sagt två tjocka böcker som jag måste läsa ut, och jag som typ aldrig i hela mitt liv läst ut en bok :O Spännande om man kunde uppleva den där känslan om alla pratar om om att slukas av en bok och ha svårt för att sluta läsa.. har aldrig upplevt det om jag ska vara helt ärlig :/ .. Men men, godnatt! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0