13 Januari - Vardag, Jobb & Studier

Puuuuh! Äntligen får man andas ut lite. Har vart fullt upp de senaste dagarna så det är därför jag varken har hunnit med eller orkat att skriva här.. Känner mig väldigt sliten just nu så ska bli skönt att få sova ut imorn, är behövligt :)

Som sagt, Lillen har vuxit upp och flyttat till sitt nya hem nu, vilket han gjorde i måndags, och vad jag förstår så verkar han trivas i sitt nya hem på samma sätt som de nya ägarna trivs med honom :) Men får väl se hur det går när dom hör av sig om det, spännande! :) Men innan han flyttade i måndags så blev det även ett veterinär besök i Hallsberg. Blev kanske lite mycket för honom den dagen.. men han hanterade det bra! Iallafall, hos veterinären så blev han vaccinerad och fick chipp, jätte duktig var han! Sa inte ett ljud under resan och verkade mest nyfiken på att få komma ut i stoooora världen :P Det ända som gjorde lite ont var väl chippet .. är ju så himla grov nål! :O Men han verkade inte ha ont efter, tur det! :) Lycka till med det lilla trollet nu!

Aja nog om det.. Igår var en stor dag för mig! Tog tåget som rullade till Stockholm redan vid 06.40 för att gå på en anställningsintervju! Nervöst var det.. men kände mig ganska så lugn ändå :) Iallafall så var det ett hunddagis jag var på.. det var ett litet mysigt ställe med plats för straxt över 30 hundar, personalen var jätte trevlig så där tror jag att jag skulle trivas mycket bra! Men som sagt.. idag är konkurensen stenhård om alla jobb! Var BARA ca 350 personer som hade sökt den här platsen.. och alla som hade vart på intervju hos dom nu hade vart jätte bra så dom stod inför ett svårt val.. men som sagt det visar sig vad som händer :) ! Får hålla tummarna för det:P

Idag så har det vart till att va på Skofabriken som vanligt.. kollade mest upp utbildningar idag. Är lite sugen på att läsa naturvetenskapligt om det inte blir nått med jobbet.. men skulle jag klara det? Tveksamt.. har viljan iallafall! Sen har jag även fått en förfrågan om att börja på mitt gamla jobb igen.. skulle vara rikigt kul det med! Men skulle det bli bättre eller skulle jag hamna i gamla banor igen? Som sagt.. det är mycket som snurrar i huvudet nu! Hoppas på att det reder ut sig på bästa sätt iallafall.. Sen har även råttflickorna flyttat till Örebro! Hinner ju knappt med dom längre.. så nu vet jag att dom får den tid dom förtjänar och ett bra hem, skulle få en väldrigt stor bur! Så det känns jätte bra!

Nu blir det "lill-lördagsgodis" och kolla på American Pie som går på tv, och bara koppla av! Skönt och behövligt :) Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0