22 April ~ Dagen och galna tankar

Tänkte slänga in ett litet inlägg innan det är dags att avsluta den här dagen. Denna dag har bestått av jobb och ridning, som vanligt.. eller många av mina dagar innefattar det ;P Hade avvänjing och grisningar och semineringar idag. Det gick bra, men som tur var va vi två som mota suggor.. haha undra hur det hade funkat själv^^ Men nu är helgen avklarad och en ny vecka kan börja rulla på, imorgon väntar kastreringar. Puuh det är inte bara en kull om man säger så! Men det går nog bra, har börjat få in en snitts på det nu iallafall ;P 

Sen hade jag min premiär tur på Krissa, och inte Krissla som jag trott att hon hetat, ut i naturen. Gick jätte bra! Eller ja, hon har lite brått iväg i början. Men så fort man verkligen börjar rida och samla ihop henne så går hon på lungt. Denna häst måste man hela tiden rida, i varje steg! Jätte känslig om man skulle lägga lite vikt åt det ena eller de andra hållet, så man måste vara helt centrerad :P Kul och en utmaning, för det är inget jag är van med. Inte på den nivån iallafall! Har ju varit bortskämd med att kunna välja på att rida häst och åka häst^^ Testade lite gjorde hon med, men inte på något "farligt" sätt ;P Hade dock vissa problem med sadeln, det kändes som om jag satt snett hela tiden typ! Hoppade av flera gånger och försökte rätta till, sadla till och med om.. men blev inte så mycket bättre :/ Kanske beror på padden som jag pröva idag? Hmm.. får prova utan nästa gång. För igår gick det bra när jag inte hade den..

Sen har jag blivit knäpp tror jag! Tanken har spökat länge.. Men mer och mer börjar jag fundera på det. Och vad? Joo, att skaffa kaniner!!! Haha! Jag är galen.. Men tänk vad mysigt att ha ett par ute på gården som livar upp det lite? En fin bur och en hage där de kan skutta runt och jag där jag kan sitta och klappa på dem och bli 10 år igen :P haha! Men jag vet inte än, men tankarna finns. Dvärgvädur funderar jag starkast på,  en zobelsiames och en isabellfärgad skulle vara fint ;) ..  *önsketänkande*

Men nu ska jag kika klart på filmen, och ett litet inlägg vet jag inte om det blev :P  
Hoppas ni har det bra :)


Kommentarer
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Vad är det för galet med att ha kaniner? xD <3

2012-04-23 @ 13:04:20
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Förresten, visst vore det roligt med kaninavel? ;D

2012-04-23 @ 17:04:31
URL: http://nikoba.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Jag vet inte xD haha! Ja, men varför inte när man ändå är igång liksom? ;)

2012-04-23 @ 17:20:59
URL: http://corellii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0