3 December ~ Olyckligt oväntat

Usch! Varför varför varför?!! Detta är vad jag möts av innanför dörren när jag kommer hem. Massa blod (!!) och lyckligtvis hela kattfamiljen. Började direkt med en noggrann genomgång på alla 6 varelser som springer runt här hemma just nu och alla var med och ville hälsa. Men det värsta spar man till sist tydligen.. När jag spana in "min" tös så hitta jag källan till allt. Hennes ögon var helt igenkläggade och hon hade blod på tassar, kroppen och i hela ansiktet. Jag förstår verkligen inte vad som hänt! Det finns inget sår någonstans så hon måste ha slagit i huvudet/nacken och blödit via munnen/nosen. Ja, hon är väldigt medtagen.. verkar lite "borta" och har nog ont i nacken. Imellanåt så rycker hon nämnligen uppåt på något vis med huvudet.. :( Men hon är med och går, dricker vatten och sådär. Kurrar när man klappar på henne men sover ganska mycket. Men hon är ju inte med sina syskon och sådär.. Men ändå. Just nu ligger hon på mitt bröst och sover. Spinner ibland men så väldigt väldigt trött! 
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Så himla tragiskt! Man lämnar dom för en stund och så händer det här? Men man kan ju inte vara med dom 24/7 heller.. Vi får väl se hur det artar sig. Blir hon inte bättre snart så blir det antingen vetrinären eller så får hon sluta sina dagar här. Så hemskt och jag håller tummar och tår!! 
 

Kommentarer
Postat av: Teja

Ursh gud va hemskt!! Fan vad rädd jag skulle blivit. Hoppas det inte är allvarligt med katten, men det låter ju rätt illa! :/ Håller tummarna för er... !!

2013-02-25 @ 22:19:49
URL: http://teja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0