5 Maj ~ Kaninutställning

Idag har jag varit iväg på en kaninutställning som hållts i Finnerödja. Spännande faktiskt, och jag har fått lärt mig både det ena och det andra om allt möjligt^^ Vi hade dock inte vädret på vår sida.. men det gick bra ändå. Sen som på alla andra utställningar så var det ganska långtråkigt.. haha! Men det får man räkna med. Man får ju inte åka hem förns alla djur är utställda och prisutdelningen är klar. Dock fick vi dispas och behövde inte vara kvar till slutet :) Gick bra för de kaniner som "vi" hade med oss och deras ägare var nöjda. Så nu ska det paras lite zobelsimes blå och förhoppningsvis dyker det upp en och annan sötis som kan få flytta hem till mig (A). Supertreviga föräldrar iallafall! Sen väntar jag med spänning på en kull som ska födas runt den 15:e maj. Hoppas på lite isabella i den kullen :) Men vad det blir återstår att se! Pratade även med en massa uppfödare om lite allt möjligt, var med vid ett parningsförsök, kollade rasstandarder, prata burbygge, avelstänk och lite smått och gott. Fanns även gudomligt söta kaninungar till salu på plats. Så söta! Man smälter lite grann ;P Fick även följa med och kolla på Fylstakanins kaningård. Roligt att se! Även där fanns det gudomligt söta bäbisar :) 

Sen for jag hem till Emma. Hade tänkt att åka till min älskling i Köping men nu när vådbruket är i full gång så kändes det inte värt då alla bönder bor i sina traktorer.. inte så roligt då ;) Så som sagt, spenderade resten av dagen/kvällen med Emmsen och Casper istället <3 

Det var lite om lördagen den 5:e maj ;) 
På återseende ;D 


*Några halvtaskiga bilder från dagen tagna med mobilen*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0