28 November ~ Det där med lastbilar..

Okej, jag vet ärligt talat inte vart jag ska börja nu^^ Men en sak i taget så blir det nog bra, behöver ju inte skriva allt heller.. men ja, det blir nog bra ;P haha! 
 
Haft en väldigt speciell dag idag med nära dödenupplevelse, tidspress och roligheter! Började dagen på jobbet i vanlig ordning. Lite små febrig och dan knata jag på med dagens alla måsten :) Strax före lunch kom chefen och fråga om jag ville ta en tripp ner till SLU i Skara efter lunchen.. och mig gjorde det ingenting! För jag hade ändå planerat att åka dit så för min del var det bara skönt att få köra medans det var ljust ute! Var inte så farligt endå trotts klass 1 varningen som skulle vara idag?! :P

Men men, med en 120 kg gris i bagageluckan (!!) så brumma jag på neråt (grisen skulle in på obduktion). Vädret var okej, men det krävde uppmärksamet till tusen om man säger så, och alla dessa lastbilar!! Lastbilar och jag går inte ihop riktigt. När jag kör om blir det nästan som att man får panik.. Känner sig instängd och bara litar på att det går vägen när det ska vara så förbaskat trångt. Som idag när det bara var stora gråa moln kring dem var det ju inte enklare direkt.. Med en stor lasbil på ena sidan och ett högt vajjerräcke på andra sidan så börja jag köra om men till min förvåning så kommer lastbilen över på MIN fil när jag är halvvägs! På riktigt så förstår jag inte hur den situationen löste sig.. Det bara svartna för ögonen och jag kände att jag hade noll kontroll på hela situationen! Han typ tänka som när man vet att man kommer ramla med cykeln, eller ramla av hästen.. "Om jag landar såhär så gör det minst ont" "Jag kanske ska släppa taget nu för jag har ingen chans iallafall". MEN det gick bra.. med ett hårt bultande hjärta och förvåning så slapp jag det värsta senariet^^ 
 
Var nämnligen ner och hämta en till kanin till mig. Eller ja, bilen var fullastad med fyra stycken faktiskt! Haha! En riktig kanintaxi kan man väl säga ;) Så väl tillbaka i Örebro så var det kaninutdelning för fulla muggar. Blev även hemlevarans till en tjej där kaninen skulle få mellanlanda innan den for vidare till Umeå. Så fick se hennes lilla mysiga kaninhus, så vill jag också ha :) Haha! Bilder på pojken kommer imorgon eller nått :) 

Ta det lungt på vägarna ;) 
Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0