28 December - Lång dag

Då var man äntligen hemma! Eller äntligen och äntligen men skönt.. har vart en lång dag idag! Just nu sitter jag och kolla på travet på tv:n .. mycket prat om att Järvsöfax gör sitt sista lopp idag :/ Men så kan det vara ^^ Alla måste ju pensioneras någon gång..

Dagen började som sagt med att jag knallade iväg till Skofabriken här i Kumla för att söka jobb, och idag sökte jag två faktiskt! Två butiksjobb.. finns ju inte så mycket att söka längre, har sökt ca 20 jobb den den 14:e sen här månaden .. och än har ingen gett nått svar :/ Visst, slutdatumet för sista ansökan har inte gått ut än på de flesta .. men iallafall :/ Men den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge ;) Eller hur brukar man säga?

Aja, gick hem vid kl 12 och tog det lungt ett tag, sen satte jag mig på bussen och for iväg till Hallsberg vid klockan 3. Där väntade jag på Malin och när hon slutat jobba så åkte jag, Malin och Annie upp till stallet/ridskolan i Lindhult. Vi skulle rida de flesta av ridskolans hästar och jag fick rida Leonardo, Molly och Kira (namn?). Var riktigt roligt faktiskt, många saker lärde jag mig och några erfarenheter rikare ^^ Men idag har jag iallafall kommit på att ponny är roligare att rida än storhäst .. fast det är väl en smaksak :P

Aja, nu väntar en varm dusch och sedan ska jag gosa ner mig i sängen. Har lite huvudvärk så ska försöka sova bort det. Godnatt! :)



*En bild på lilla Molly, en rolig ponny att rida :)*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0