28 November | Långritt

Då var det dax igen att skriva av sig lite. Det här inlägget skulle egentligen ha publicerats igår.. men somnade direkt när jag kom hem så kl 5 den här morgonen så vaknade ja och var klarvaken ^^ Så passar på att skriva nu istället :)

Den här dagen började med att jag som vanligt, eller iallafall de senaste dagarna, vaknar med feber och halsont. Har vart sjuk ett bra tag nu och hoppas verkligen att det släpper snart! Usch för att vara sjuk :( .. Men iallafall, efter att ha tagit tabletter med mera så bet jag ihop och for iväg till stallet tillsammans med Emma och Ida :) Oj oj oj säger jag bara .. jag har ju inte vart där på en månad ganska så exakt .. och jag har nog inte vart så glad på länge! Fick träffa lurviga Stormur igen, älskade häst <3 Han var sig lik iallafall, eller aah.. beror på hur man ser det. Han hade fått massor med päls och blivigt lite rund igen .. haha så söt :P

Iallafall, blev långturen runt sandtorpsvägen idag. Så det vart allt från asfaltsridning till teräng- och sandvägsridning, mysig väg det dära :P Tog oss ca 2 ½ timme att ta oss runt den idag. Gick iallafall bra .. Agge gick jätte fint med Emma idag, kul att se deras utveckling tillsammans :) Och Puke & Ida med faktiskt, dock testade Puke Ida en hel del idag .. men det gick ju bra tillslut iallafall! ;P Stormur gick bra stundtals med mig också, dock är han ju lite ur kondision och så dära så snubblade till, hoppade lite smått och lite sådära ibland^^ haha! Token <3 Men sånt som kan hända, blir nog bra!

Väl tillbaka i stallet så fick alla tre sin kvällsmat som alltid är lika uppskattat ^^ Kanske inte så jätte intressant att veta men det jag ville komma till är att Stormur, som är lite knasig av sig, gjorde något som han aldrig gjort förut .. När han hade ätit upp och stod och väntade, så la han sig ner och började rulla .. samtidigt som han fotfarande satt fastbunden och hade sitt svettäcke på sig! :O Usch kan ju sluta illa sånt dära .. men som tur var gick det bra den här gången!

Sen har vi ju då pricken över i:t idag med.. haha! När det var dags för hemfärd så visade det sig att en av hundarna som Ida var hundvakt till hade lyckats komma åt EN enda knapp som gör så att bilden låser sig innefrån! haha och nyckeln satt självklart kvar i bilen .. :P Så med oss utelåsta och hundarna innelåsta så lyckades Emma, som tur var, få tag på sin reservnyckel. Så efter ca en timme kunde vi dra oss hemmåt :) 

Vart en extremt härlig dag! Det där med saknad måste vara en av de starkaste kännslor som man kan känna .. och att få träffa eller göra någonting som är en stor saknad hos en är ovärderligt! Går inte äns att beskriva den känslan.. Men nog om det, idag är det ny dag och nya tag .. får väl se vad den bjuder på ;P

  


*En gammal bild på Stormis <3*


Kommentarer
Postat av: JennyJ

för det första så har du fortfarande lösenord för att komma in på din blogg. för det andra så ser man itne vad man skriver när man ska skriva en komentar. haha<3

2009-11-30 @ 12:24:01
URL: http://jennyjansson.blogg.se/
Postat av: ämma

hörredu ;) sluta härmas nu :P Först skrev jag 28 nov - blablabla sen hade du det då ändra jag till 28 nov | blablabla och nu har du det ;)

2009-12-10 @ 20:40:21
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0