22 April ~ Över, done, finito.. aldrig mer

Då sitter man här.. men nytvättade kläder som behöver vikas, CV som behöver skrivas ut och tanken på att jag måste gå och sova.. Inge kul!

Har hänt lite saker nu.. Lill-tösen har flyttat till sitt nya hem i Mariestad :} Där ska hon få bo på en gård med katt, hund och familj. Blir nog bra det där! Nu känns det bara fruktansvärt tomt här hemma.. så lungt och tyst. Bara lilla Aredhel som är översocial ;} Mindre bra är väl att hon emellanåt går och ropar efter sina små.. Förut var jag säker på att hon trivs bäst med att vara ensam, men nu har jag faktiskt börja tveka lite på det.. :/

Är även inne i en såndär "jag vill ha hund" period nu.. typiskt! Varför kan man inte få ett jobb så man kan bosätta sig bättre så att jag sedan kan få skaffa min efterlängtade jycke som jag väntat på i så många år?! Grubblar på det hela tiden..

Men sånt är livet, man kan inte få allt här i världen! Dock kommer det bli en lite jobbig tid nu framöver.. det är dags för mig att ta förväl av min ögonsten Stormur. Jag blundar för den dagen och vill inte att den ska komma!! Vad sägs om att spola tillbaka tiden och vara med om allt igen? Om allt blir som det är tänkt.. så flyttar han till sitt nya hem på Söndag. Då tar allt slut.. vilket skrämmer mig. Allt vi vart med om, byggt upp tillsammans.. Det kommer bara att ta slut! Över, done, finito.. aldrig mer. Men jag kunde ha räddat den situationen, om jag bara hade haft ett jobb! Då skulle jag inte ha behövt skilja mig från det djur jag värdesätter så högt.. Åh blir så trött på det! Nu har jag gått arbetslös så länge.. ska det inte vara nog med att att man "bara" är arbetslös? Måste det man har närmast hjärtat också tyna bort?! Tydligen..

Kanske lite mycket gnäll.. Men jag är så trött på det nu.
Jag vill inte längre!!



Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

Hejsan :D

Snygg blogg, hoppas du får en härlig helg :D

2010-04-23 @ 12:44:50
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Elin

Tråkigt att höra! Hoppas att du lyckas få tag i ett jobb snart, så du kan få det liv du önskar. Hur bor ni nu? Lägenhet?



/Elin

2010-04-23 @ 15:56:36
URL: http://nihilarian.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: Japp, jag målar själv! Just tagit upp den hobbyn igen :)



Ja, det måste vara riktigt pissigt att vara arbetslös. Min sambo är det nu, eller ja, han vikarierar då och då samt pluggar en del på komvux. Men man blir ju slö i hjärnan av att gå hemma, helt klart... Bara kämpa vidare :)

2010-04-23 @ 22:56:07
URL: http://nihilarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0