18 April ~ Djurtolk

Vilken dag.. Sov länge, njöt av söndagen och var ut till stallet en sväng. Men idag blev inget som planerat.. inge smörjning av läder, ingen ridning, ingen longering eller liknande. Istället blev det lite grillning i vårsolen medans vi väntade på en person vid namn Christina Jarl.

Christina håller på med djurtolkning, hon pratar alltså med djur och förmedlar sedan budskapet i form av ord, bilder och rörelser till djurägaren och personer som vill veta..

Ska jag vara helt ärlig så har jag inte trott på sånt här tidigare.. Visst en liten aning har ju funnits då folk har talat om att saker och ting faktiskt stämmer överäns riktigt bra. Idag blev det iallafall upp till bevis..

Hon började med att prata med Stormur. Han berättade en hel del. Bland annat att han har tex ont i muskulaturen, eller ont och ont han behöver sträcka ut, på vänster sida av bogen, vilket har märkts i ridningen bland annat. Han vill gärna dra saker, tungt och långt! Trava är kul, och gå i friskt tempo. Gärna turer på två timmar om dagen, varje dag! Ingen "babyskritt" eller "fjutt fjutt", haha! :P Han vill gärna inte ridas, för lite muskler i ryggen. Vill göra markarbete, men pest och pina vad tråkigt det är att bli longerad! Haha :P

Hon frågade även honom vad han tyckte om oss människor.. och svaret blev;

Monica: Snäll, för snäll så att det inte blir bra.
Linda: Våga tuffa till dig! Krama, vara nära, gos.
Emma: Tuff, bestämd, orädd. Inget sitter fast.

Haha jaa, vad ska man säga? Christina har inte träffat oss förut.. iallafall inte mig och Emma. Och HUR kan hon veta hur vi funkar ihop med honom? Min svaghet i ridningen är att jag ibland blir lite feg.. och hur skulle hon kunna veta det genom att bara gissa? Eller att Emma är tuff och bestämd.. det är ju inget som man bara kan se?!

Och en sak till.. som jag faktiskt blev väldigt glad av att höra, var att Stormur berättade om leken för henne (som står i föregående inlägg)! När vi lekte igår, att han tyckte att det var roligt. Hon hade till och med ritat upp ett rörelsemönster, volterna och cirklarna, som vi rörde oss på. Att vi befann oss i hagen sa hon också, vilket stämmer.. Helt otroligt! :O Det var mycket uppskattat av honom iallafall och ska göras fler gånger :}

Sen var ett Agges tur.. vilket enligt henne var en speciell häst. Han är väldigt djup den hästen.. han prata mycket om att förstå, han ville göra sig förstådd och att lära. Han sa bland annat att "förstår du mig, så förstår du många andra", "jag är universums mittpunkt, allt hänger ihop", "allt är stoooort, växer!". Sen sa han till Emma att hon inte skulle vara rädd för att sörja en saknad, att hon får gråta. HUR skulle hon veta att Puke nyligen försvunnit och att Emma fortfarande sörjer honom, eller snarare att hon inte tillåter sig att göra det.. Mer om Agge går att läsa i hennes blogg.

Det är alltså meningen att jag ska hoppa, skutta, skratta och leka med Stormur.
Medans Emma ska sitta ner i hagen på ett bra avstånd, iakta och gråta ut i flera timmar.

Jag kan ju säga att jag har ändrat uppfattning, jag tror att det går att komminucera med djur! Att förmedla deras tankar och önskemål.. För mig är det iallafall bevisat..



Kommentarer
Postat av: Elin

Vad häftigt! :)

2010-04-21 @ 06:47:02
URL: http://nihilarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0