17 April ~ Lekstund

Klockan är jätte mycket.. snart går väl solen upp? :P Men känner att jag måste få skriva av mig..

Har haft en jätte rolig kväll på Strömpis (stavning?:S) tillsammans med Malin, Annie, Henrik och några fler.. Var egentligen inte meningen att jag skulle gå ut men jag blev så himla sugen på att göra något! Så så blev det iallafall.. med massa dans och prat, kul var det :}

Om man samanfattar dagen så har det vart helt underbar :} Fick sova ut, och sen bar det iväg till stallet med Emma i det blåsiga, nästan stormiga, vädret. Hade som vanligt ställt in mig på en ridtur.. men istället blev det en körtur ;} Har länge velat köra Stormur och idag kom det till skott ;P Det började dock mindre bra.. Jag har totalt glömt bort hur man selar och sätter på vagnen på ett säkert sätt! Haha! Men jag trixade mig fram och vågade chansa på att vagnen skulle sitta kvar, vilket den som tur var gjorde, annars kunde det ha gått illa (A). Men man måste våga testa ibland.. så enkelt är det bara. Körturen gick bra iallafall, Emma red Agge samtidigt och jag kan ju säga att det är väldigt lungt och stillsamt att köra, absolut inte som i ridning. ;}

Efter körturen så valde jag att bege mig hemåt medans Emma fortsatte att rida en bit till. Skulle nämnligen släppa Storm på ridbanan och låta löslongera honom. Men, men men men.. Vi har ju lite delade åsikter om det där han och jag, ska verkligen försöka mig på det imorgon igen! Då måste det gå! Istället så blev det en liten lekstund, vilket kändes helt underbart! Vilken kontakt vi hade.. Han följde mig för varje steg i princip. Han gick lös vid min sida hela tiden.. gick jag, så gick han brevid. Backade jag, så backade han med mig.. Till och med när jag backa på liten volt.. Sprang jag, så galoppera han brevid. Helt underbart! Har aldrig haft den typ av kontakt med något djur förut.. Vill bara tillbaka till den stunden, leken vi hade, kände en sån himla samhörighet med honom! Obeskrivligt.. Övade även på bugningen idag, vilket har gjort väldiga framsteg sen sist. Visst det är ju inte en fullständig bugning än.. Men vad kan man begära? Men vid ett tillfälle så var det nästan perfekt, han särade på bakbenen, sträckte fram ena frambenet, böjde på det andra och sänkte överkroppen rejält.. Trodde nästan att han skulle lägga sig ner, men det är väl bara ovana från min sida^^ Han är duktig mitt lilla hjärtegryn! Hoppas på en liten "lekstund" med honom imorgon igen.. :}

Nu blev det lite väl mycket text kanske.. Men skönt att skriva av sig lite, ingen som är tvingad att läsa ;}
Nu väntar sängen och imorgon stallet, ridtur(?), lek, smörjning av läder samt att en hästviskare kommer ut, jätte spännande :}

Godnatt folket :}
//Linda



*Bild lånad från Emma, från idag när jag körde (nikoba.blogg.se)*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0