7 December ~ Bara början, början på något stort!

Julen närmar sig med stormsteg.. Tycker att det är det enda de pratar om på radion nu för tiden.. "det kommer att bli den juligaste julen på mycket länge" säger de.. haha kan en julafton bli mer julig än en vanlig jul? Bra fråga.. ;D

Till min dag då.. stressigt och några klantigheter :P haha! Började dagen med rutinerna i BB som vanligt och jag försökte skynda på eftersom att våran veterinär skulle komma ut på förmiddagen och kolla när jag seminerade och hantera sprutor/läkemedel. Och mitt uppe i när jag hanterade de nyanlända semindoserna så kommer de in och säger att det är smågrisar i kulverten och att två suggor ligger i samma box.. Haha vilken tabbe! Måste ha missat att stänga grinden emellan boxarna så ena suggan hade klampat över till andra sidan och smågrisarna hade en efter en ramlat ner :P 6 eller sju stycken fick vi krypa efter.. Men de var snabbt uppe igen och suggorna i sin rätta box. Dock finns det ju risk för att de små är ihopblandade, så om de ska gå i avlen så måste vi ta blodprov för att kunna styrka rätta modern och fadern. Vilken tabbe! Men som sagt, alla gör vi våra fel ;} Jag är iallafall godkänd på både läkemedel och semineringsbiten, så nu är det bara att tuta och köra ;D

På eftermiddagen så var det dags för stallet igen, och idag kom Stormurs ägare med hans vagn och mellanväggen (till en transport) som blev kvar hos hans gamla fodervärd när de hämtade hem honom! Så nu är det ordnat, skönt! Han även med att rida ut en sväng tillsammans med Maria, en kort tur blev det.. men mörk och iskallt som det var så räkte det gott och väl :P Övade på lite växlingar idag, och jag lyckades få honom att tölta ett par steg :D Haha trodde jag aldrig.. men med väldigt mycket mer träning så kanske det finns där sen? Återstår att se.. ;}

En annan lite rolig sak som hänt.. Sen jag började jobba i slutet av september så har jag gått ner nästan 10 kg.. kanske inte så intressant, men lite stolt är jag;D haha! Och det bästa är att jag inte har ändrat mina kostvanor eller nått.. SÅ jag kan inte direkt klaga, hoppas det fortsätter en bit till ;P

Men nu ska jag dejta kudden några timmar, och rubriken har inget med texten att göra, kanske om man läser lite mellan raderna ^^ Men så är det.. Godnatt :}





Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Vilka OTROLIGT fina bilder Du tar! :)

2010-12-09 @ 00:32:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0