2 Januari - Tom på ord ..

Egentligen så är jag det .. helt tom på ord! Men måste skriva av mig ändå, Goliat har nämnligen flyttat till sin nya ägare .. Känns bra att veta att han kommer få bo i en villa och få en kattkompis som sällskap. Men ändå så tomt .. han är ju min lilla bäbis och det sista jag vill/ville var att göra mig av med honom!!! Usch det är ett stort tomrum .. förstår inte att man kan känna så här, iallafall inte för en katt! Men det var väl mer än bara en katt .. det var ju en familjemedlem!!  :'( Och vem mår bra av att förlora en familjemedlem som man själv har forstrat? Inte jag iallafall .. Aja, nog om det. Ska försöka att inte gruva mig mer, han får det bra nu! <3 <3 <3

I övrigt så startade dagen när jag klev upp klockan 10.00 för att åka ut till stallet med Emma. Idag blev det en mysig uteritt i djupsnön tillsammans med Storm, Emma & Puke. Och eftersom att Agge inte följde med på den turen så lånade jag hans sadel till Storm, och den passade i princip perfekt! Var en jätte skön känsla att för en gångs skull rida honom i en ordentlig sadel med rätt stöd för mig som ryttare.. Storm kändes även han mer stabil, om man bortser från det halkiga underlaget :P Blev mest skritt och trav idag .. det är faktiskt lite otäckt att rida på halkiga vägar på en häst utan brodd :/ Men så kan det vara ^^ Bara att acceptera läget.
Väl tillbaka i stallet så bestämde vi oss för att löslongera hästarna, alla tre tillsammans. Så jag fick springa i en halvmeter djup snö för att mana på medans Emma fotade. Trotts att det för mig var jätte jobbigt så gav bilderna resultat som ni kan se på bilden nedan.. min bäbis kan vara snygg om han vill ;)

Sen har det varit en kattungeköpare här idag och hälsat på Lillen, och hon föll pladask :) Så nu är han tingad och flyttar till sitt livslånga hem den 11/1 :) Där kommer han få det bra! Sen kom dom och hämta Goliat, som jag skrev ovan^^ Så nu blir det bara till att förbereda för Aredhel tills dess att det är dags för förlossningen .. shit undrar hur många som tittar ut egentligen :/ Sist märkte jag inte att hon var dräktig, och då fick hon 3 ungar, men nu är hon stor som en ballong! Men har som sagt beställt hem stödmatningssaker och så.. så kommer nog bli bra <3 Emma var även här och fotograferade alla katter en sista gång .. tack för det ! <3

Men nu är det iallafall dags att ta kväller och kolla på Harry Potter .. haha när den ändå går på tv så kan man ju lika gärna kolla :P (A) Trevlig kväll & Godnatt ;P





*Lite bilder på Goliat genom vår tid tillsammans </3*


Kommentarer
Postat av: ämma

värsta sorgligt jue .. :(

2010-01-02 @ 20:36:28
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0