2 Maj ~ För bra för att vara sant

Okej.. nu får banne mig den där "pausen" vara slut.. Eller ja, inte världens grej men iallafall :P Mår man inte bra, har man inte lust så har man inte.. då blir det som det blir.

Den gångna veckan har bjudit på en hel del.. Det har ju som alla vet varit Valborg i helgen, vilket självklart har firats med grillning och partaj ;D Trevligt trevligt. Har även blivigt uppringd angående ett jobb nu i helgen. Så på torsdag så åker jag ner till en gård mellan Skara och Vara och besöker dom samt pratar lite.. Ska bli spännande! :) Dock så måste jag ju ta ledigt från praktiken som jag påbörjar imorgon.. Men jobb går ju alltid före så det ska nog inte vara några problem :} 

Men störst av allt, ser ni sötingen på bilderna nedan? :} Det är min nya medryttarhäst som jag var och provred idag. Och allt klaffade verkligen! Herrejösses vilken häst! Helt makalöst.. jag är "kär" :P haha! Och ägarna trivdes bra med mig med.. kanon! Dom sa att om jag trivs med henne, så får jag ha henne som min egen.. göra vad jag vill med henne och rida hur mycket och när jag vill. Visst låter det perfekt? :P För bra för att vara sant.. enligt mig alltså. Hon är ett isabellfärgat 1:a klass sto, kallas för Isá, är 5 gångare bedömd 8.3 för gångarter (tror jag :P), läromästare och supertrygg! Jätte känslig och fin för hjälper, ja jag kan fortsätta hur länge som helst känns det som..  Ska bli underbart att lära känna henne bättre, det är även bestämmt att vi ska iväg på en dagstur med grillning och lite där till snart, ska bli jätte roligt :} Längtar tills imorn, då är det dags för en andra ridtur, paddock eller utforska i skogen? Jag vet inte än.. ^^, 

Nu väntar förberedelserna inför imorgon, hjälp jag börjar bli nervös.. Men det går nog bra, dom vet ju att jag aldrig pysslat med något liknande så hoppas på lite överseende.. Men nu väntar ett bad och sen sängen,
Godnatt :}  



*Malin som fotat :}*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj det gick fort att komma över den andra hästen du red .....

2010-05-02 @ 22:36:37
Postat av: Linda ~ Corellii

Hmm.. varför vara annonym?



Vill inte äns svara på den där typen av kommentar :/ För uppenbarligen så vet du ingenting om det, så då behöver du inte säga något heller..

2010-05-03 @ 07:48:15
URL: http://corellii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0