7 Maj ~ Ledig och ridlektion

Idag var första lediga dagen den här veckan. Jag vet.. lite konstigt att man är ledig på en fredag.. men jag ska praktisera både lördag och söndag nu så det blev väl en dag att vila upp sig lite på, uppskattat iallafall :}

Imorse så sov jag ut, länge! Klockan var halv 1 när jag vaknade.. (A) Men ibland får man. Och vid kvart i 3 så bar det iväg till stallet med Emma. Vi skulle ju nämnligen rida lektion för instruktör idag, men Emmsen mådde inge bra så jag fick rida själv med två andra medans hon kollade på. Det blåste halvstorm ute, men som tur var så sken solen vilket resultera i att det inte blev så kallt iallafall. Själva lektionen då, gick faktiskt över förväntan väldigt bra. Var en jätte bra instruktör, och jag red en väldigt fin och känslig häst, alltså lilla Isá ;D Blev ridning utan stigbyglar hela passet med mycket kontroll på sitsen, rida på volt, skänkelvikning samt trav. Väldigt givande :} Så nu har jag kommit på att Isá är lite stel i vänster sida. Eller stel och stel.. hon spänner sig lite när man gör skänkelvikning och sådär.. Men hon skötte sig jätte fint och jag hade väldigt roligt! Längtar redan tills nästa lektion.. men det blir nog till att vänta eftersom att instruktören och jag kom överäns om att jag skulle rida henne nu och lära känna henne, sen ta lektion om jag känner att jag har problem med något eller om jag känner att jag "sitter fast". Så får väl se när nästa blir.. :} 

Efter det åkte jag ut med Emma till ett kalkbrott och gick med hennes hund en sväng. Riktigt fint ställe faktiskt! Skönt att komma iväg och utforska nya ställen, se lite nytt.. :}

Ne nu känner jag att jag har varit uppe alldeless för länge.. dags att sova kanske? En ny dag imorgon.. och då väntar motionering, ridning och sen praktik på kvällspass :} Trevligt trevligt. Godnatt!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0