19 September ~ Ett nytt kapitel.

Hej på er! :} Det var ett tag sen.. har så otroligt mycket att berätta om vad som händer och har hänt i mitt liv! Det är väl det som har gjort att jag lagt den här bloggen åt sidan.. man hinner inte med allt :/ Men kanske man ska börja skriva av sig lite igen? För ens egen skull.. spela roll om någon läser eller inte ;D

Ja vart ska man börja.. Kanske med den största händelsen? Jag har flyttat ifrån Kumla och natten som var så sov jag för första gången i min nya lägenhet här på gården i norra Köping. Har lite blandade känslor angående det.. Det känns hur bra som helst! Fast samtidigt är det bland det jobbigaste jag har gjort. Att för andra gången lämna mitt liv, vända blad och starta ett nytt kapitel. Men samtidigt så spännande, att börja på något nytt.. få göra det jag så länge strävat efter och drömt om!

Jag har fått jobb och börjar redan imorgon.. Har ju varit här och provjobbat ett antal gånger och tillsist så blev det jag som fick ta över den andra tjejens heltidstjänst här på Bällsta Lantbruk AB :) . Jag kommer i huvudsak att jobba med grisar.. och allt som hör där till. Men det är ingen vanlig bestättning.. Här på Bällsta är alla grisar "zero-grisar" och de föder i huvudsak upp djur till semin, avel med mera. Ska bli riktigt spännande med allt! Men kanske svårt.. är ju en hel vetenskap som man ska lära sig :P Men det blir nog bra, allt folk är ju bara så snälla och villiga att lära mig allt de kan :} Kanon!

Är så mycket annat som förändrats på grund av allt.. men kan ju ta det en annan gång. Blir för mycket text annars :P Nu ska jag fortsätta att försöka få saker och ting på sin plats, sen ska jag med grannen till hennes stall och eventuellt rida en isläning som jag inte vet någonting om än :P haha!

Tjingeling! ;}


*Bild från idag när jag passade på att fota fåren på gården ;P*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0