29 April ~ L som i Livstecken

Dunder och brak här händer det saker! Haha! Nejdå, men nu har min "viloperiod" nått sitt slut med den här extremt ointressanta bloggen.. Första inlägget sen den 28 februari, alltså två månader sedan.. det var då på tiden ;}

Mycket händer.. eller snarare har hänt sedan sist jag delade med mig av mitt liv här, och jag tror inte att jag ska rabbla upp allt då det skulle ta på tok för lång tid! Kommer nog ta lite allt eftersom.. :}

Om man sammanfattar lite i stora drag så har våren hittat hit till Bällsta och vårbruket är i full rulle för alla bönder, fåren på gården har lammat klart iprincip och jag har fått fast anställning med grisarna, känns jätte bra! Lite stressiga dagar imellanåt men det är det värt! Min älskade och saknade Aredhel har fått fara vidare till livet efter detta och min fina häst Stormur mår prima! Vi har tagit oss långt nu han och jag i ridningen. Håller på att jobbar fram en tölt på honom.. men svårt är det! Eller svårt och svårt.. vi tar det i hans takt. En häst som är riden som tregångare behöver nog tid på sig för att få fram sina "töltmuskler".. så just nu tränar vi töltmönstret i en mycket samlad och töltaktig skritt, ska visa lite bilder på honom någon dag här tänkte jag :}

I övrigt så är allt bra, Valborg i morgon och det ser jag verkligen fram emot! Har långhelgsledigt nu så ska försöka att bara njuta! Så snart kommer finaste och hämtar mig så ska vi spendera helgen hos honom, får se vad det blir av det hela. Har nyligen varit ute och matat lilla Chester som är ett utav flasklammen här på gården, så söt är han! Växer så det knakar.. därav bilderna nedan på fåren som släpptes ut här om dagen;P

Men nu ska jag fortsätta med den extremt tråkiga tvätten.. hoppas ni har det bra där ute :}



Kommentarer
Postat av: C

oj vilka fina bilder!! jätte roligt att du har börjat skriva igen, ska bli kul att följa!! supersnygg blev designen också!!

2011-04-30 @ 08:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0