8 Maj

Hallå igen!
Idag är det söndag.. och vad innebär det? Jo, måndagsångest! Hahah! Nejdå.. men lite surt är det alltid på söndagar då man alltid behöver tänkta på att helgen redan har rusat förbi. Men som sagt, man får lära sig att leva med det, hur lång tid det än lär ta ;P

Idag har jag varit på Horsemanshipkurs hela dagen nästan. Var kul att komma iväg och göra något annat! Men ärligt talat så lärde jag mig inte så speciellt mycket.. det mesta som det pratades om använder jag mig redan av i min dagliga hästhantering! Men visst, en liten påminnelse är väl aldrig fel.. :}

Kvällen avslutades självklart med en härlig solig ridtur tillsammans med Linda & Djakní. Red Pippelbacken i ett lagom fartfyllt tempo. Mycket töltövningar idag för min och Stormurs del, så kul nu när det börjar falla på plats! Har laddat upp en kort liten video på några töltmoves nedan. Dock vill jag varna känsliga tittare för en dålig sits och en duktig häst ;P haha! Nejdå.. men tölten är i snigelfart, han trampar inte under sig ordentligt och vid ett tillfälle ser man att han nästan ramlar över i traven. Men det är typ 2:a dagen jag töltar på honom sen han fattade allt så jag begär inte så mycket häller, bara att han håller mönstret tillls det sitter mer säkert, sen kan man börja jobba på form, fart och liknande. Ett steg i taget.. :}

Dags för mys med min favorit! Hoppas ni har haft en underbar helg,
för det har jag. Tack alla! :}








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0