10 Maj

Ja vad ska man säga.. jag är supertrött och ändå sitter jag framför denna gamla rishög och trycker ;P haha! Ja, det är verkligen på tiden att pensionera den här datorn och börja kika på en ny.. men bekväm som man är så hoppas man alltid på att det håller ett tag till! Så det får vänta.. ;P

Har jobbat nästan hela dagen idag. Första grisningen i gruppen har kommit igång och alla semineringar börjar lida mot sitt slut i den här huvudgruppen! Var även ekolodning idag och det gick bra, var några omgångar sen som grisarna var så jämna och stora, så det känns kul att "vara tillbaka" på rätt spår igen :} Dock hände nått knasigt på jobbet idag.. Vi ska nämnligen sälja semingaltar till Estland som ska transporteras imorgon, och idag så skulle jag ge en av galtarna en selvitanspruta (silen/vitamin)  och precis när jag lyckats injencera så fick stackarn hjärtstopp av chok eller liknande! Hjäääälp! Han ramlade ihop, blev knall-lila på alla "hårlösa" områden och blodsprängd i ögonen.. trodde att han skulle stryka med! Men hämtade kallvatten och hällde över honom och han återhämtade sig faktiskt som tur var. Så den här gången gick det bra.. som tur var!

Har även varit uppe hos pållen idag :} Vi var fyra eqipge som red en tur idag i detta härliga väder. Blev en väldigt varierad ridning på vägar och i skogar. Var även upp till sjön och "badade" hästarna lite.. hur kul som helst att trava längs med kanten i vattnet! Stormur tyckte att det var jätte roligt och lekte glatt med vattnet, pysen <3 Han fick även lite nya saker idag som jag beställt med Linda ifrån Ullared. Två nya grimmor (som syns på bilderna nedan), ett dressyrspö, glansspray, en salva mot bett och dyligt samt ett spänne som man kan ha i transporten. Mycket nöjd är jag :}

Har även börjat smida på lite planer nu.. Askur (en häst i stallet) och Stormur skulle vi vilja ta med till Viby som är en islandshäst-ridskola här i närheten. Tanken är att en tjej där ska få rida Stormur först, sen ska jag få rida och få tips och råd. Och jag hade tänkt ta hjälp med töltträningen nu när den är så ny och aktuell. Skadar ju inte att få lite tips och råd :} Så nu ska vi lastträna på allvar, har ju gått mycket bra hitills men nu ska det ju med två svårlastade hästar.. spännande ;P

Nu blev det mycket text, men det får man stå ut med om man är intresserad av att läsa på den här bloggen ;P
Godnatt folket!







Kommentarer
Postat av: Linda

Ql att Du blev nöjd!!

2011-05-11 @ 09:14:11
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Svar; Jo jag kan fixa en till dig! Absolut! Men då mååååååååste du blogga! xD

2012-01-09 @ 23:19:54
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0