1 Februari ~ Tankar, känslor och funderingar

Den här dagen hamnar i en klass som en mindre bra dag. Har varit trött och lite för mig själv hela dagen känns det som.. seg och tankefylld! Knas.. :/ Tycker verkligen inte att jag borde vara så eftersom att sömnen inte direkt har varit ett problem och det finns inget som tynger mig direkt. Men men, bara att inse att alla har vi våra dagar.. tycker det är tråkigt bara! Men roligt på jobbet var det som vanligt. Smågrisarna knatar på och växer och semin är i full gång! Haha lite ovan med antalet djur som ska semineras.. det är ju ungefär dubbelt så mycket som jag är van vid att hållas med. Men det är kul :) 

Var ut till Stormur efter att jag slutat jobba. Och jag vet inte hur jag ska göra längre! Som de flesta vet så är han ute till försäljning och kommer att stanna hos mig tills rätt köpare dyker upp. Men idag var det kaos! Ingenting funka.. Gick hyffsat i början förutom att han ville vända iprincip hela tiden och ca 300 meter från stallet så skulle den första bilen passera oss men den tvingades stanna. Stormur dummade sig som tusan och var överallt på hela vägen. Kändes inte allt bra och jag tvingades sitta av för att det inte skulle hända nått olyckligt när bilen körde förbi. Sen gick han inte äns att leda! Bocka och sparka med frambenen, crazy! Åååh blir så less, efter ett tag gav jag upp och gick hem igen.. Jag vet att jag borde ha fortsatt där. Men jag har helt enkelt gett upp! Och allt som spelas upp som en film på alla hästolyckor jag varit med om så fort en häst dummar sig kommer att göra så att jag slutar med hästar över huvud taget känns det som.. Är inte stark nog att ta tag i mitt "trauma" själv! Önskar inget häldre än att klara av det! Och tro mig jag försöker verkligen.. Men jag anser väl att det inte är värt att ta risken.. Jag vet inte! Även i hagen dummade han sig. För tillfället har han ingen respekt för någonting! Jag blir tokig :'( Jag ger upp när som .. :(

Har även börjat fundera på en annan sak.. i många nätter under en längre tid så har jag drömt om bilolyckor i olika former. Jätte konstigt! Antingen kör jag själv och somnar bakom ratten, eller så åker jag med någon annan och det slutar illa med halvt ihoptryckta bilar med mera.. hemskt! Reagera inte första gången, men nu när jag drömt det flera flera gånger så har jag kollat om det betyder något.
"Att drömma om en bilolycka: står för att man är rädd för att ett
kärleks eller vänskapsförhållande ska ta slut"
Är jag det? Hmm...

Aja, nu får det räcka med gnäll och tankar för idag.
Får helt enkelt se fram emot en bättre morgondag!
Ha det bra :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa inte är det ett kärleksförhållande ivafall <3

2012-02-03 @ 21:15:29
Postat av: Emma | Mamma till Casper

Jätteotäckt! Hoppas det inte återkommer. :(



Men vad jobbig Storm ska till att vara. Vad är det med honom?!



Uscha.. :( Kram!

2012-02-04 @ 10:04:13
URL: http://nikoba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0