16 Januari ~ Galen sugga och skabb!

Tänk vad jag är flitig med dessa uppdateringar.. haha kanske inte var så tokigt ändå att ta tag i det här igen? :)
Tänkte lite snabbt bara dra igenom denna dags upplevelser. Läs snabbt. haha!

Började dagen på mitt fantastiska jobb i BB där grisningen börjar dra igång på fullfart! Så roligt! Men, dessa men, det finns en baksida med dessa djur.. haha dom kan vara fullständigt tokiga och är man inte med så kan man åka på en ordentlig smäll! *Peppar peppar* Haha pysslade med en sugga som grisat under natten till idag. Hon var så snäll när jag var inne hos henne i boxen och plockade med smågrisarna. Sen när jag stängt in dem så blev hon ganska bökig så jag tänkte att jag skulle släppa ut henne så hon fick springa lite medans jag gjorde rent hos henne. Ställer mig som vanligt utanför boxen för att blockera ena hållet och för att få henne att gå åt det andra. Men vad händer? Jo, i full fart dundrar hon ut och börjar hugga i luften och grymta sådär argsint! Haha och jag tog rakan och försökte stoppa henne men hon var fullständigt tokig så jag bara vände om och sprang, ryckte upp dörren till korridoren och fortsatte springa tills jag fick tag på en skiva lite längre bort! Suggan var hack i häl hela vägen, fullständigt tokig! Haha min chef stod i korridoren en bit bort och bevittnade.. Haha det måste ha sett väldigt roligt ut! "Det här är en väldigt arg sugga" sa jag och pustade ut.. "Haha ja jag ser det.." sa han. Men det gick bra och jag fick in henne i boxen sen med lite trixteknik. Men hjälp vad illa det skulle kunna gå igentligen om man inte är vaken.. xD

Efter jobbet så åkte jag direkt till den lilla familjen i Broby där jag mötte upp Emma för en färd till vetrinären. Hennes "parasitkatt" hade ju förutom bandmasken även fått skabb i öronen. Haha stackars katt.. men det gick bra och han skötte sig kanon! Fick recept utskrivet så snart är han förhoppningsvis av med denna ohyra! Var våran fd lärare i djursjukvård som vi var till, kul att se hennes station. Vi fik även kolla i mikroskop på dessa varelser, fy vad äckliga de ser ut! Men ändå intressant, nu vet jag hur skabbdjur ser ut iallafall. Haha några kommentarer från vetrinären var "Ååh kolla det bara svärmar av dom" och "Kolla, nu bär de iväg på en flaga". Kul liksom ;) Men intressant!

Sen åkte vi en sväng till Marieberg, och sen tillbaka till Broby där det bjöds på god mat och massa mys med finaste Casper! Glad och pratig var han idag, så kul när han skrattar :D !! Har lånat lite bilder ifrån Emma som man kan se nedan ;)

Nu väntar en god natts sömn innan det åter är dags att se till att alla grisar mår bra :)
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0