24 Oktober ~ Från och med idag..

Idag är det många tankar som snurrar i huvudet.. Har fått så många frågor besvarade och helt plötsligt har jag fått en klarsyn på saker och ting. Har ju under många år lidit av en extrem trötthet och andra saker som jag faktiskt inte lagt så mycket energi på eftersom att det för mig tillhör vardagen, ena dagen jobbigare än den andra. Har fått svar på att jag är Glutenintolerant och att jag har överskott av Candidasvamp.
 
Candida är gifter, toxiner, i magen (som alla har) som jag troligtvis fått ett överskott på pga utslagning av magens goda bakterier i samband med antibiotikaförbrukning på felaktigt sätt.. det påverkar en både fysiskt och psykiskt och tydligen har inte forskningen kommit så pass långt att det finns några mediciner mot det. Man kan försöka "svälta" bort dem genom att undvika en mängd olika livsmedel! Att man nästintill bara lever på råa eller ångkokta grönsaker, ekologiskt utan gifter. Dock kommer jag alltid att ha det i mig som överskott och genom att försöka svälta dem så kommer de starkaste alltid att överleva, och när jag då börjar äta igen som kommer de föröka sig och göra det ännu värre! Men genom att äta strikt och rätt så kan jag hålla mängden nere och genom att äta rätt måste jag utesluta allt som har med gifter att göra, fläskkött, fisk/skaldjur (allt som lever i vatten där gifter pumpats ut), allt från åkrar om det inte är ekologiskt, kryddor, SOCKER (som är deras livskälla och detta gör att jag känner ett extra stort behov av det), kryddor mm. Att jag desutom måste tänka på gluten gör det hela inte lättare, det ena värre än det andra. Som om inte det ena hade räckt liksom? Det med gluten förstår jag inte att jag inte tänkt på tidigare och det är något som troligtvis har hängt med sedan barnsben. 
 
Idag sa friskvårdsterapeuften till mig "-Från och med idag ska du inte tolerera det liv du lever nu". Det är sant, och jag känner mig både ledsen men samtidigt lättad. Som det stod om Candidan, "Man blir så oerhört trött och ingen förstår hur dåligt man mår. Man förstår inte ens själv vad som är fel vilket gör att man själv till slut börjar fundera på om det inte sitter i huvudet på en. Tro inte det! Här är det toxiner från Candida som spökar."
Kul? Nej. "Skönt" att vara medveten? Ja. 
 
Känner mig som värsta knäppgöken nu.. Men nu är det bara att börja förstå vad jag kommer att få leva med resten av mitt liv och kämpa för ett friskare liv när jag efter så många år av fundering har fått veta vad som är fel! Kommer bli otroligt tufft!
Men nu jäklar! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma 22år | Mamma & grisskötare

<3 <3 <3 Styrkekram!

Svar: <3
Linda Jansson

2012-10-24 @ 23:14:27
URL: http://nikoba.blogg.se
Postat av: Ingela

Linda gumman!! Du fixar det!!
Jag finns alltid här , det vet du!
Älskar dig i massor <3<3<3

Svar: <3
Linda Jansson

2012-10-24 @ 23:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0